Sporządzenie testamentu w formie aktu notarialnego to najmniejsze ryzyko ewentualnego podważenia i unieważnienia. Notariusz poświadcza swoim podpisem, że osoba sporządzająca testament była w pełni świadoma i mogła swobodnie podejmować decyzję. Notariusz jest osobą zaufania publicznego, a sporządzony przez niego testament ma rangę urzędowego dokumentu. Oryginał sporządzonego aktu przechowywany jest przez kancelarię notarialną, natomiast spadkodawcy zostaje wydany wypis aktu notarialnego.
Nasza kancelaria notarialna to miejsce, w którym testament notarialny sporządzany jest zawsze przez doświadczonych notariuszy dysponujących rozległą wiedzą w tym obszarze.
Osoby zainteresowane sporządzeniem testamentu notarialnego powinny umówić się z nami na spotkanie. Najlepiej zrobić to drogą telefoniczną, ustalając odpowiedni termin.
Poza powołaniem do całości spadku testament notarialny może zawierać dodatkowe elementy.
Wystarczy podać imię, nazwisko oraz datę urodzenia osoby, która ma być powołana do spadku
W celu stwierdzenia tożsamości osoby testatora wymagane jest okazanie notariuszowi ważnego dokumentu tożsamości – dowodu osobistego lub paszportu.
Po wstępnej rozmowie z notariuszem określone zostaną wszystkie założenia testamentu.
Istnieje również możliwość bezkosztowego wpisania testamentu do Notarialnego Rejestru Testamentów, co ułatwia jego ewentualne, przyszłe poszukiwanie.
Dane osobowe sporządzającego testament (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dokumentu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania, data urodzenia);
Dane osób wymienianych w testamencie (imiona, nazwisko, imiona rodziców, data urodzenia);
Dane o przedmiotach zapisów (jeśli dotyczy);
Dokumenty potwierdzające prawa do przedmiotów zapisów windykacyjnych (jeśli dotyczy).
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie skontaktuj sie z nami.
Zadzwoń: 797 823 157
kancelaria@ gdynianotariusze.pl Pn, Wt, Czw, Pt 09:00-16:00, Śr 9:00-17:30